Hissar i uppgång 25-31
Noa Lyftteknik AB är utförare av hisservice fr.o.m januari 2024
Telefon: 018-430 05 05 dygnet runt, men läs först nedanstående!
Följande gäller vid hissproblem:
I vårt nuvarande avtal får medlemmar själva anmäla fel som uppstår och reparationer som kostar max 5.000kr får utföras utan föregående kontakt / beslut av styrelsen.
Vi önskar dock att följande kontroll utförs innan felanmälan görs:
· Gå till våningen hissen står på.
· Om dörren inte stänger alls utan står öppen, kolla om det är något i vägen för fotocellen (svart list som du ser i sidan på dörrkarmen & mellan korg och schaktdörr).
· Om dörren stänger en bit och sen öppnar igen, kolla om det ligger någon sten eller annat skräp i tröskelspåret som gör att dörren vänder.
Det handlar ofta om dörrfel på hissar och det är både dyrt och onödigt att skicka efter tekniker för att t.ex ta bort grus i tröskeln. Dessutom är det bra att kunna lämna så detaljerad information som möjligt när man ringer så att teknikern får möjlighet att ta med sig rätt grejer.
Om en felanmälan görs direkt till NOA Lyftteknik AB enligt ovan, önskar vi att även styrelsen informeras om det via mail.
Ej akuta fel, t.ex konstiga ljud ska bara anmälas till styrelsen på styrelsen@brfporten.se